Η Σύντροφος

φτερά Ήρα  ΕΛΖΙΝ

φωτογραφία: Τα Φτερά

Στο Περιβόλι της Πηνελόπης

Η Πολυκάστη είδε την Πηνελόπη να βαδίζει  στο μονοπάτι του κήπου της που αγαπούσε ιδιαίτερα, και έτρεξε κοντά της  ρωτώντας την:

-Είσαι η μητέρα του Τηλέμαχου και το  ταίρι του Οδυσσέα, της λέει. Πως  είναι να ζεις  κοντά σε τόσο μεγάλους άνδρες;

-Τους αφήνεις  ελεύθερους και τους περιμένεις  να γυρίσουν υπομονετικά, απαντά η Πηνελόπη, στο κορίτσι του γιου της,  χαμογελώντας ελαφρά..

Οι άνδρες είναι εύθραυστα  όντα , επειδή είναι σκληρά. Τα σκληρά σπάζουν,  γιατί δεν μπορούν να λυγίσουν την σκέψη  και ,…. “το κουτάλι “, με την σκέψη τους. Το θηλυκό είναι ΧΧ, το αρσενικό είναι ΧΥ.  Το θηλυκό γεννά το αρσενικό Υ , αλλά και το αρσενικό φέρει το θηλυκό Χ μέσα του στην πολικότητα  μιας διαφοράς ενός  δυναμικού ρεύματος + και – , μιας  πρωτογενούς παραγωγής σπερματοζωαρίων και ωαρίων,  Σπόρων Πηγής, στην εγγραφή του.

Την  τελική απόφαση για αυτό, την παίρνουν οι ορμόνες  οριστικά μετά   το τέλος της εφηβείας, τα  οιστρογόνα και η τεστοστερόνη,τα νεφρά και τα επινεφρίδια , όργανα -βάσεις  του Άρη και της Αφροδίτης μαζί με τον θυρεοειδή που βρίσκεται το κέντρο των αποφάσεων, στο σημείο ν του λαιμού.

Είναι άλλο, το ίσο και διαφορετικό και άλλο, το ίσο και όμοιο.Στην προσπάθεια μας για ισότητα- ισονομία, ας αποφύγουμε την παγίδα της ομογενοποίησης γιατί οδηγεί στο θάνατο  του ανθρωπίνου είδους, λόγω της εντροπίας.Φυσικά και η υπερβολική ανάπτυξη ενός είδους  οδηγεί , είτε στην κατάρρευση του οικοσυστήματος,είτε στην εξαφάνιση του είδους, αλλά ευτυχώς στη φύση λόγω της έμφυτης νοημοσύνης που υπάρχει , διαθέτει  και αυτόματους ρυθμιστικούς  παράγοντες που  ρυθμίζουν το θέμα αυτό.

Κάθε γυναίκα έχει ένα «άνδρα”  άνιμους, μέσα της, και  όσο πιο  μεγάλος  είναι αυτός ο άνδρας ,τόσο πιο μεγάλη  είναι  αυτή η γυναίκα.Αλλά και κάθε άνδρας  κουβαλά μια  «γυναίκα »  άνιμα μέσα του. Όσο πιο σωστή είναι αυτή η γυναίκα, τόσο πιο ικανός γίνεται και αυτός. Αυτό αποδεικνύει  και ο  έρωτας  με τα  φτερά της επιθυμίας του.Όταν ερωτευόμαστε, ερωτευόμαστε ανθρώπους  που   μοιάζουν και μιλούν στο υποσυνείδητο μας. Ο έρωτας, μας μιλά με την πιο  αρχαία γλώσσα την σιωπηλή,για αυτό και  ο έρωτας δεν  έχει λογική,δεν ανήκει στην σφαίρα  του ορθολογισμού. Ή μάλλον έχει την δική του λογική και όχι την κατεστημένη.

Η Πολυκάστη άκουγε σιωπηλή τα λόγια της Πηνελόπης καθώς  περιδιάβαιναν στα μονοπάτια του κήπου της.

-Τον αγαπώ  τον Τηλέμαχο , λέει,  αλλά δεν ξέρω  πως να  τον βοηθήσω μερικές φορές.  Νιώθω ερωτευμένη μαζί του,αλλά δεν  ξέρω πως  να το μοιραστώ αυτό  το συναίσθημα που με φοβίζει στη διαχείριση του.

-Είστε πολύ νέοι ακόμη για αυτό, λέει η Πηνελόπη, καθώς  με τρυφερότητα την κοιτά.

Ούτε ο έρωτας, ούτε  η αγάπη, αρκούν για μια καλή σχέση και την αντοχή της στον χρόνο.Οι οικονομικές, οι εργασιακές  συνθήκες αλλά και  η κοινωνική διαμόρφωση συντρίβουν τις ανθρώπινες σχέσεις και ακόμη περισσότερο, τις ερωτικές.

Ο έρωτας είναι εξόριστος από μια κοινωνία που ανθεί  η πορνεία και όλα γίνονται  για το κέρδος και το χρήμα , ακόμη και η νόμιμη, μέσα από ένα γάμο που γίνεται από συμφέρον και ανάγκη και  δυστυχώς ,οι περισσότεροι  γάμοι ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.

Ο έρωτας  με την ολοκληρωμένη έννοια του και όχι με την  απλή εκτόνωση του βασικού  ενστίκτου σε ζωώδες επίπεδο, είναι ενεργοποίηση των κέντρων πάνω από τα γεννητικά όργανα, χωρίς να τα καταργεί.Με αυτή την έννοια ο Οδυσσέας δεν μπορεί να γίνει ένα γουρούνι  στα δώματα της Κίρκης , αλλά δεν την σκοτώνει, ο  δε Ηρακλής  φέρνει τον φοβερό τρικέφαλο Κέρβερο στο φως, σώο και ήρεμο.

Πως μπορείς να είσαι  σωστός σύντροφος με κάποιον που αγαπάς ,ξαναρωτά η Πολυκάστη, η κόρη του Νέστορα, όταν κανείς  σε αυτό τον κόσμο  της εύθραυστης ισορροπίας δεν γνωρίζει, σε τεντωμένο σχοινί ακροβάτη, να περπατά;

Μαθαίνει σιγά σιγά,λέει η Πηνελόπη  και κόβοντας μια μαργαρίτα αρχίζει να την μαδά και να τραγουδά:  μ ΄αγαπά,  δεν μ ΄αγαπά… μ ΄αγαπά…

-Έχει κάποια σημειολογική σημασία η κίνηση αυτή, την Πηνελόπη,  έκπληκτη η Πολυκάστη ρωτά;

-Όλες μας οι κινήσεις πρέπει να  έχουν το βάρος της σημειολογικής ύπαρξης μας για να μη ζούμε στην αβάσταχτη ελαφρότητα της ανυπαρξίας.

Αν η γυναίκα έχει μυαλό, που πρέπει, ο άνδρας οφείλει να έχει καρδιά, για να μπορούν να συνεργαστούν σε ευφυή  συνεργασία σωστά. Η δοκιμασία του Τόξου   αποδεικνύει και στους δυο τις πραγματικές τους δυνάμεις και ιδιότητες.

Ένα πράγμα να θυμάσαι, λέει η Πηνελόπη αυστηρά, πως κανένας άνδρας δεν  συγχωρεί μια γυναίκα ,αν δεν έχει  γνώση και μυαλό και έχει δίκιο. Και ,  καμία γυναίκα  δεν  μπορεί να δεχθεί ένα άνδρα, αν αποδειχθεί ότι δεν έχει καρδιά και, θα κάνει πολύ σωστά.

Η Πολυκάστη  μένει εμβρόντητη

-Για αυτό το έκανες, για να δεις ποιες γυναίκες έχουν μυαλό και ποιοι άνδρες έχουν καρδιά;

Γι΄ αυτό έβαλες τον διαγωνισμό του Τόξου;

-Ναι για αυτό, για να ξεχωρίσω την ήρα  από το σιτάρι και ποιοι  και πόσοι μπορούν να πετάξουν με τα Φτερά  της Ήρας, της Ηρωικής Ψυχής, ψηλά.

Αυτό άλλωστε  έχει κάνει ο Ποιητής από τα χρόνια  τα παλιά, στα  ίχνη του μεγάλου  Ζήνοος Διός.

Ενώνει και διαχωρίζει, διαιρεί και ζευγαρώνει τα σκάρτα και τα σωστά.

Η δοκιμασία του τόξου  ήταν   ένα ευφυές  στρατήγημα  για  όλους τους άνδρες και τις γυναίκες του παλατιού. Το βράδυ είχαν ξεκαθαρίσει οι ρόλοι,  το μηδέν και το άπειρο του καθενός, όπως γίνεται κάθε φορά στο διηνεκές της ιστορίας με το τραίνο της  να περνά, εντός και εκτός ροϊκά.

Αν δίπλα σε ένα μεγάλο άνδρα βρίσκεται ομόκοιτη  σύγκοιτη, μια σπουδαία γυναίκα, δίπλα στον νεφεληγερέτη των κεραυνών, θα δούμε την   βασίλισσα της ψυχής του, την  Ήρα, να μας κοιτά από ψηλά χαμογελαστά και  με το χαμόγελο της Τζοκόντας αινιγματικά.

Οι δυό μαζί, η κόρη του Ικάριου και η κόρη του Νέστορα ,συνέχισαν τον περίπατο τους ανάμεσα από το φως  και τις σκιές των δένδρων του περιβολιού της Οδύσσειας  περιπατητικά.

Φως και Σκιές σε ομηρικές συντροφιές ….ευφυούς συνεργασίας

Τα χαρακτηριστικά της  σωστής συντρόφου

Καλλιέργεια

Έμψυχη

Καθαρότητα

Αρμονία

Γνώση

Ελευθερία

Ομηρική Πολιτεία

Λέανδρος  Λαμπρινός

Ιούλιος   2014

Advertisements

One thought on “Η Σύντροφος

  1. Καμιά κοινωνία ανθρώπων δεν μπορεί να υψωθεί

    πάνω από την στάθμη των γυναικών της.

    Καμιά κοινωνία ανθρώπων που δεν σέβεται την γυναίκα

    δεν μπορεί να θεωρεί πολιτισμένη,

    ενώ σε μια κοινωνία «δουλοπάροικων» που η γυναίκα

    δεν σέβεται τον εαυτό της,

    δεν έχει την δύναμη της κρίσης και διάκρισης

    και δεν κατοικεί στα υψηλά δώματα ενός παλατιού

    δεν υπάρχει μέλλον και όραμα για κανένα.

    Δεν υπάρχει ελπίδα καμιά, κανένας Μίτος

    γιατί δεν υπάρχει στόχος προορισμός,

    σύνδεση, συνεργασία, ένωση και ενότητα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s